Dėlionės padeda vystyti vaikų erdvinį mąstymą ir matematinius gabumus.

Čikagos universiteto mokslininkai nustatė, kad vaikai, nuo 2 iki 4 metų amžiaus dėliojantys dėliones, pasižymi geresniu erdviniu mąstymu. Sugebėjimas įsivaizduoti įvairias formas, jų kitimą bei derėjimą tarpusavyje savo ruožtu rodo vaiko polinkį į tiksliuosius mokslus, inžineriją, matematiką ir technologijas. Tyrėjai nustatė, kad aktyvus, kasdienis vaiko laikas su dėlionėmis padeda šio sugebėjimo lavinimui.

 

Ši Čikagos mokslininkų studija buvo pirmoji, kurios tyrimo objektas – būtent dėlionių natūralioje aplinkoje reikšmė bei įtaka vaiko vystymuisi. Bandymui buvo atrinkti 53 maždaug 26 mėnesių amžiaus vaikai iš įvairių socialinių ir ekonominių sluoksnių. Ilgalaikės studijos metu (kol vaikams sukako 46 mėnesiai) kiekvienas vaikas kartu su vienu iš tėvų kas keturi mėnesiai dalyvavo pusantros valandos trukmės sesijoje.

 

Jų metu tėvų buvo paprašyta elgtis natūraliai, tarsi namų aplinkoje. Maždaug pusė bandyme dalyvavusių vaikų šių sesijų metu dėliojo dėliones. Po bandymo pabaigos praėjus aštuoniems mėnesiams (kuomet vaikams buvo maždaug 4,5 metų), buvo įvertinti visų jo dalyvių erdvinio mąstymo sugebėjimai. Rezultatai parodė, kad tie vaikai, kurie bandymo metu dėliojo dėliones, išsiskyrė geresniu erdviniu mąstymu nei su dėlionėmis nežaidę vaikai.

 

Nors tyrimų šioje srityje dar yra nedaug, bet jau pati pirmoji studija šia tema parodė, kad dėlionės gali padėti vaikų vystymuisi ir sugebėjimams nuo itin ankstyvo amžiaus. Žinant, kad dėlionės padeda gerinti suaugusių žmonių smegenų veiklą, jų teigiama įtaka vaikų vystymuisi turbūt neturėtų stebinti.

 

Išsamų Čikagos mokslininkų tyrimą galite rasti čia:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3289766/

 

Previous
Previous

Sukurta visai šeimai!

Next
Next

Apie dėlionių istoriją